INTERVIU - Casanova e stelist - vezi ce face in Romania singurul francez din liga nationala de handbal (articol publicat in 5 oct 2010)


Echipa de handbal Steaua Bucureşti are din august, în lot, un tip al cărui nume ar face să tresalte inimile multor femei, Casanova. Nu e seducătorul Giacomo, ci poate stră-strănepotul lui, Pierre.
Francezul, originar din Corsica, are 24 de ani, evoluează pe postul de inter dreapta, iar în cariera sa a jucat pentru Pedro Alonso Nino - Moguer (Spania), Selestat, Ajaccio, Chalon, Villenenuve Loupet, Robert (toate din Franţa). În Hexagon i-a întâlnit şi pe Radu Voina şi pe fiul său, Bogdan, ultimul propunându-i să vină în România. "Am evoluat în Spania şi îmi place să joc în străinătate. Mi-a fost puţin frică, deoarece nu vorbesc limba. Vorbesc franceza şi spaniola, puţin şi engleza. Mi-a fost greu din punct de vedere al limbii, dar am colegi care vorbesc franceză, alţii spaniola sau putem vorbi şi engleza, aşa că totul merge bine. Îmi place în România, stau de câteva săptămâni în apartamentul meu şi mă simt foarte bine", ne mărturiseşte Pierre. Nu Richard, ci Casanova. Rezonanţa numelui său şi ţara de provenienţă - Franţa lui Nicola Karabatic, campioana olimpică, mondială şi europeană - ne-au determinat să îl intervievăm pe timpul care vrea să urce Steaua din nou în top.
Cum a fost acomodarea în România?
Obiectivul meu la început a fost să mă integrez, cred că merge bine, mă înţeleg cu toată lumea. Cred că la început am avut probleme, erau mulţi jucători noi, avem un antrenor nou. Există momente în meci când se vede că nu jucăm de mult împreună, dar încet-încet se va rezolva. Cred că, din punct de vedere tehnic, suntem tot mai buni, sper să încheiem pe primul loc.
Da, dar sunteţi abia pe locul 11, cu o victorie din cinci meciuri…
Cred că mai este de lucru atât în apărare, cât şi în atac, dar totul ţine de muncă şi nu cred că există o problemă specială. Suntem toţi noi, nu ne cunoşteam. Cu timpul cred că ne vom îmbunătăţi jocul. Dar e nevoie de timp.
Ce diferenţă există între handbalul practicat în România şi cel din ţările unde ai jucat?
Aici lucrăm altfel, cu Nicolae Munteanu fac un antrenament diferit, nu pot face comparaţie, iar echipa nu este încă la capacitate maximă.

Porţi un nume de seducător, te-a ajutat în cucerirea femeilor?
Nu, absolut deloc.