Să nu bei apă după Simona Halep! De ce fug sponsorii de sportivii români


(de Romeo Chiriac)
Am scris AICI despre publicitatea ilegală din România şi despre modul  în care unele companii pur şi simplu canibalizează imaginea sportivilor.
De data aceasta am să dau câteva exemple ce arată nepriceperea sportivilor sau a federaţiilor în relaţia cu sponsorii, cele mai grave cazuri înregistrându-se în sportul alb de la noi. Care, deşi se bucură de imagine şi audienţă în ultima vreme, mai mult îndepărtează sponsorii. Dar oare de ce?
Lumea se tot întreabă de ce Simona Halep nu se poziţionează pe primele locuri şi în clasamentul câştigurilor din sponsorizări, având în vedere faptul că este totuşi numărul doi mondial.
O simplă întâmplare din perioada când echipa României de Fed Cup era sponsorizată de Aqua Carpatica vorbeşte de la sine. Având în vedere contractul de atunci dintre Federaţia Română de Tenis şi Aqua Carpatica, TOATE componentele lotului tricolor aveau OBLIGAŢIA să facă imagine doar acestui tip de apă în perioada meciurilor de Fed Cup.
Oare cine credeţi a refuzat să-şi respecte clauzele, sub pretextul că are contract cu altă companie de apă (n.r. – Dorna)? Nimeni altcineva decât fostul lider mondial, Simona Halep. Deşi Simona avea doar un contract individual cu Dorna. Simona nu şi-a respectat atunci clauzele contractuale încheiate cu federaţia pentru meciurile cu echipa de Fed Cup, iar Federaţia de Tenis nu a fost în stare să rezolve situaţia. Dar Simona nu are absolut nicio vină, cei din echipa ei nefiind în stare să o înveţe cum să procedeze.
Sau ce să mai zicem despre cazul incredibil al câtorva jucători din echipa de Cupa Davis a României. Federaţia de Tenis are contract cu Mercedes, iar în perioada disputării meciurilor de Cupa Davis, absolut TOŢI jucătorii au OBLIGAŢIA să facă imagine acestei companii. Ori jucătorii tricolori care au contract cu BMW (Florin Mergea, Marius Copil şi Horia Tecău) pur şi simplu au refuzat să-şi îndeplinească sarcinile din contractul de echipă pentru meciurile de Cupa Davis. Iar Federaţia nici de data aceasta nu a fost în stare să facă nimic.
Din prea mult respect pentru Ilie Năstase, nici nu mai amintesc de gafele făcute de el în relaţia cu sponsorii. Măcar Ilie nu s-a înconjurat de tot felul de “sfătuitori”.
Din fericire, mai sunt şi exemple pozitive în sportul alb de la noi. Programul “Train Like a Pro” şi Academia Victor Hănescu stau mărturie în acest sens, companiile fiind alături de proiectele fostului număr 26 ATP.
Îmi doresc ca şi ceilalţi jucători de valoare din sportul alb de la noi să înveţe să îşi aleagă bine echipa de marketing, deoarece este păcat de această perioadă extraordinară a tenisului românesc. Şi aşa o să apară şi sponsorii. Chiar şi cel tehnic, pentru Simona Halep.
Articol publicat în Sport Profit în 6 februarie 2018)