Maratonul gunoaielor


(de Romeo Chiriac)

Acum câțiva ani, la inițiativa unui om care încă mai speră că poate salva ceva în țara asta, implantologul Sorin Găgeanu (Artistic Dent), am fost la o acțiune de ecologizare. Băiatul meu m-a însoțit fără ezitare, însă fetița nu a putut veni la strâns de gunoaie pentru că era plecată să participe la Cupa României la taekwondo.
În timpul acțiunii de ecologizare, câțiva dintre șoferii care au trecut pe lângă noi au claxonat în semn de respect. Însă, impresionant a fost momentul în care câteva mașini au oprit, iar pasagerii s-au oprit ca să dea o mână de ajutor. Printre gunoaiele de pe Centură am găsit și o pungă în care se aflau câteva telefoane aproape noi, aruncate probabil de vreun grup infracțional, teldrum ceva, după ce s-au folosit de ele.
Între timp am constatat cu durere că scad pe zi ce trece șansele generației decrețeilor de a reuși să străngă ”gunoaiele” care strivesc din ce în ce mai rău societatea din toate părțile.
Ba, mai grav, problema gunoaielor s-a transferat din exterior înspre interior. Și că din ce în ce mai mulți români sunt ”contaminați” de altfel de ”gunoaie”, mult mai periculoase, precum prostia, lăcomia, hoția, mitocănia, egoismul sau slugărnicia. Care parcă aleargă ca bezmeticii într-un maraton în care se întrec să câștige titlul de cel mai mare gunoi.
Efectele dezastuoase ale acestor gunoaie deja le resimțim cu toții. De aceea mii de tineri români, printre care și fetița mea, au ales să plece din țară, în căutarea unor locuri mai puțin mirositoare.
Ieri m-a sunat un amic stabilit în Germania, Iulian Olaru, care mi-a zis că a fost impresionat plăcut de gestul unor copii și părinți români. În care aproximativ de 70 de voluntari, copii și părinți, au strâns deșeuri în Slobozia. ”Un oraș mai curat, o lume civilizată” s-a numit acțiunea coordonată de avocata făcută de organizația Cercetașii României – Stejarii Ialomițeni, Grupa 2005 Unirea Slobozia, Aerobic Kids, o echipă de majorete și alți voluntari.


Mi-ar plăcea ca măcar puștii aceștia frumoși de 14 ani să nu fie și ei nevoiți să aleagă calea exilului. Și să se termine odată cu acest maraton al gunoaielor din România.